Aktualności

  • Arts Alliance pracuje nad grą Project X

    Arts Alliance, notowana na NewConnect spółka produkująca i współfinansująca gry, pracuje nad grą pod roboczym tytułem Project X. Produkcja realizowana wspólnie z zewnętrznym studiem to walking simulator połączony z survivalem. W najbliższym czasie spółka udostępni więcej szczegółów na temat gry i zaprezentuje ostateczny tytuł gry. Premiera gry planowana jest w 2020r.

    Prace nad Project X już trwają, w ciągu kilku tygodni będą dostępne pierwsze publiczne materiały. Wiadomo, że akcja gry będzie miała miejsce w mocno zniszczonym kataklizmami pogodowymi świecie. Główny bohater będzie miał za zadanie ocalić życie swojej rodziny oraz odkryć kilka tajemnic, które doprowadziły do kataklizmów. Wędrówka przez zniszczony świat, to niebezpieczeństwa czyhające na każdym kroku, konieczność rozwiązywania tajemnic, zdobywania żywności, walki z wrogami, ale również podejmowania trudnych często moralnie decyzji. Spółka przewiduje premierę gry w 2020 roku.

    – Chcemy współfinansować produkcje, które stanowią prawdziwe wyzwanie dla gracza oraz dostarczają niezapomniane wrażenia. Project X ma być pozycją dla osób, którym nie jest obcy mroczny klimat thriller czy survivalowej przygody połączony z moralnymi dylematami – komu pomóc a kogo pozostawić bez pomocy ratując życie własne lub najbliższych – komentuje Andrzej Zając, Prezes Arts Alliance.

    Project X to druga z gier produkowanych i współfinansowanych przez Arts Alliance. Spółka prowadzi także zaawansowane rozmowy dotyczące kolejnych produkcji. Celem jest ugruntowanie pozycji producenta gier jak i budowanie coraz mocniejszego i spójnego katalogu. Dotychczas Arts Alliance wydał 3 gry na konsolę Nintendo Switch – Hyperide VR, Estiman oraz Dungeon & Aliens.

    pokaż więcej
  • Arts Alliance przymierza się do inwestycji z QED Software

    Arts Alliance, notowana na NewConnect grupa spółek gamingowych planuje wspólną produkcję gry z QED Software, spółką działającą w obszarach big data, artificial intelligence (AI) oraz machine learning. Spółki podpisały list intencyjny, który ostatecznie ma prowadzić do zawarcia umowy inwestycyjnej.

    - Potencjalna inwestycja z QED Software będzie dla nas stanowiła cenne uzupełnienie naszego portfolio spółek gamingowych. Dzięki temu otworzymy się na dynamicznie rozwijające się kierunki artificial intelligence (AI), czy machine learning. Dostrzegamy niesamowity potencjał wykorzystania tych obszarów nauki w produkcji gier. Jesteśmy przekonani, iż w ciągu najbliższych kilku lat te obszary będą decydowały o przewadze konkurencyjnej projektów i budowaniu wartości spółki – komentuje Andrzej Zając, Prezes Zarządu Arts Alliance.

    QED Software to zespół naukowców akademickich oraz doświadczonych programistów, którzy na co dzień korzystają z najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie uczenia maszynowego i sieci neuronowych. Spółka opracowuje platformę Grail - oprogramowanie wykorzystujące AI dla twórców gier, mające na celu m.in. nadanie komputerowi zachowania człowieka oraz automatyzację testowania gier. QED Software tworzy również system SENSEI, który wykorzystując AI wspiera rozwój umiejętności graczy komputerowych, poprzez przetwarzanie, analizę i wizualizację danych. Spółka tworzy grę w oparciu o AI, którą zaprezentuje na rozpoczynającej się dzisiaj konferencji Digital Dragons.

    - Rozważamy różne ścieżki współpracy z QED Software. Jedną z nich jest stworzenie wspólnej spółki, dokapitalizowanie jej na poczet dokończenia gry i wprowadzenie na NewConnect do 2022 r. – dodaje Andrzej Zając.

    Arts Alliance pracuje nad produkcjami w ramach ich współfinansowania i wydania na poszczególne platformy a także inwestuje w projekty technologiczne oraz spółki działające w branży gier, stawiając na kooperację i budowę synergii pomiędzy nimi. Aktualnie spółka prowadzi prace w zakresie realizacji dwóch gier w gatunku thrillera psychologicznego. Do tej pory spółka wydała trzy gry na konsolę Nintendo Switch – Hyperide VR, Estiman oraz Dungeon & Aliens.

    pokaż więcej
  • Arts Alliance zamierza zainwestować w Crunching Koalas

    Arts Alliance, notowana na NewConnect grupa spółek gamingowych przymierza się do inwestycji w Crunching Koalas, zajmującej się portowaniem, produkcją oraz promocją gier. Spółki podpisały list intencyjny, którego celem jest zawarcie umowy inwestycyjnej. Potencjalna inwestycja ma być ciekawym uzupełnieniem portfolio Arts Alliance.

    - Podpisaliśmy list intencyjny mający prowadzić do inwestycji w Crunching Koalas. W ciągu najbliższych 12 tygodni przeprowadzimy due diligence oraz dopracujemy założenia biznesowe, określając zarazem dalszy harmonogram działań. Docelowo chcielibyśmy wprowadzić spółkę na rynek NewConnect - komentuje Andrzej Zając, Prezes Zarządu Arts Alliance.

    Crunching Koalas to niezależne studio z Warszawy tworzące gry indie mające na swoim koncie trzy projekty:

    • BUTCHER – osadzona w realiach science fiction strzelanka 2D. Dostępna na PS4, Xbox One, Nintendo Switch
    • MouseCraft – zabawna gra logiczno-zręcznościowa, łącząca w sobie elementy dwóch legendarnych tytułów: Tetrisa oraz Lemmingów. Dostępna na PC, PS3, PS4, PS Vita, Xbox One oraz Nintendo Wii U
    • WordTrap Dungeon – połączenie RPG-owej rozrywki ze słownymi grami logiczny pokroju Scrabble. Dostępna na PC

     

    Spółka pracuje nad kolejnymi własnymi produkcjami, jak również zajmuje się portowaniem gier na platformę Nintendo Switch, Microsoft Xbox czy też Sony PlayStation. Klientami firmy są choćby tak uznane spółki jak 11bit studios. Na koniec 2018 r. Crunching Koalas wypracowało 2,65 mln zł przychodów oraz zysk operacyjny na poziomie 401,5 tys. zł, zaś zysk netto osiągnął wartość 383,0 tys. zł.

    Niezależnie od potencjału inwestycji w Crunching Koalas, Arts Alliance pracuje nad produkcjami gier w ramach ich współfinansowania oraz wydania na poszczególne platformy. Aktualnie prowadzone są prace w zakresie realizacji 2-ch gier w formule thrillera psychologicznego z założeniem wykorzystania synergii spółek portfelowych. Dotychczas Arts Alliance wydał 3 gry na konsolę Nintendo Switch – Hyperide VR, estiman oraz Dungeon & Aliens.

     

    pokaż więcej
  • Arts Alliance coraz bliżej głównego parkietu GPW

    Arts Alliance notowany na rynku NewConnect finiszuje z prospektem emisyjnym, który zamierza złożyć do KNF w związku z planowaną przeprowadzką na rynek główny. Spółka przy okazji przenosin planuje emisję akcji.

    Arts Alliance jest grupą kapitałową działającą w obszarze gier w zakresie ich współfinansowania, wydawania na poszczególne platformy z jednoczesnymi inwestycjami kapitałowymi w tym segmencie działalności. Aktualnie spółka jest posiadaczem akcji w producentach gier internetowych, takich jak PrimeBit Games S.A. oraz Kool2Play, w skład której wchodzi Kool Things Sp. z o.o., najbardziej znana i doświadczona, polska agencja specjalizująca się w międzynarodowym marketingu dla branży gier. Arts Alliance posiada także akcje spółek technologicznych, tj. Bookre S.A., Parcel Technik S.A. oraz Medard S.A. (dwie ostatnie notowane na rynku giełdowym NewConnect).

    - Wykorzystaliśmy nasze doświadczenia inwestycyjne z działalności Midven, łącząc kompetencje z działalnością w segmencie gier internetowych – mówi Andrzej Zając, Prezes Zarządu Arts Alliance GK S.A.

    Aktualnie wycena spółki oscyluje w okolicach 62 mln złotych. Na głównym parkiecie GPW jest notowanych ośmiu producentów gier, a wśród nich przedstawiciele WIG Games tacy jak CD Projekt, 11 bit studios, Ten Square Games, PlayWay oraz CI Games.

    Arts Alliance zamierza skupiać się w swojej działalności na współfinansowaniu gier z zewnętrznymi studiami, wydawaniem ich na platformę Steam oraz konsolę Nintendo Switch oraz dalsze inwestycje kapitałowe w ciekawe spółki growe z którymi Arts Alliance może wykorzystywać synergie w obszarze współpracy przy poszczególnych projektach. Poszczególnym spółkom portfelowym zamierza pomagać w ich samodzielnym debiucie giełdowym na rynku NewConnect. Dotychczas Arts Alliance wydał 3 gry na konsolę Nintendo Switch – Hyperide VR, Estiman i Dungeon & Aliens. W planach do 2022 roku ma realizację co najmniej 4-ch gier premium z poszczególnymi partnerami. W rankingu magazynu Forbes w odniesieniu do największych polskich producentów gier internetowych, Arts Alliance został sklasyfikowany na 25 miejscu.

    pokaż więcej
  • Grupa Arts Alliance planuje wydać minimum 10 gier do 2020 r.

    Spółki wchodzące w skład notowanej na NewConnect Arts Alliance planują wydanie minimum 10 gier do 2020 r. Arts Alliance pracuje nad wydaniem 5 gier na platformę Nintendo jeszcze w 2019 r i kolejnym tytułem „Nakayama” – planowanym na 2020 r. Z kolei Kool2Play ma wydać do 2020 r. gry: „Uragun” i „City of Minds” zaś PrimeBit Games już 24 stycznia wyda swoje najnowsze dzieło – „Inside Grass”.

    Plan minimum grupy zakłada wydanie do końca 2020 r. 10 gier nie licząc odświeżenia dotychczasowych projektów i mniejszych produkcji na wybrane platformy.

    „Wydanie 10 dużych nowych tytułów przez spółki wchodzące w skład Grupy jest naszym celem minimum i liczę, że uda się tą liczbę znacznie przekroczyć do końca 2020 r. Sama spółka Arts Alliance pracuje obecnie nad wydaniem na platformę Nintendo 5 tytułów zaś Kool2Play, który planuje debiut na NewConnect w 2019 r. ma wydać „Uragun” i „City of Minds” – mówi Andrzej Zając, prezes zarządu Arts Alliance S.A.

    Premiera gry „Uragun” na PC, konsole i urządzenia mobile planowana jest na II połowę 2019 roku zaś „City of Minds”, ma zostać wydane w 2020 r. Równolegle z tworzeniem 2 dużych tytułów, w pierwszej połowie 2019 roku ma zostać wydanych 6 gier przeznaczonych na konsolę Nintendo Switch. Samo studio Kool2Play liczy na debiut na rynku NewConnect w 2019 r. Na mocy niedawno podpisanej umowy inwestycyjnej Grupa Arts Alliance objęła 15% udziałów w tej spółce z założonym jej giełdowym debiutem.

    Najwcześniej jednak w ramach grupy Arts Alliance, bo już 24 stycznia 2019 r. zadebiutuje gra „Inside Grass” ze studia PrimeBit Games. Gra jest przedstawicielem gatunku RPG i dedykowana jest platformom mobilnym z systemem iOS i Android. Fabuła opowiada historię dzieci zmniejszonych do rozmiaru mrówki, które muszą powrócić do normalnych gabarytów. Monetyzację tytułu oparto o mikropłatności i reklamy. Ostatnio zaś, 7 grudnia premierę wersji na urządzenia mobilne i tablety miał najważniejszy tegoroczny tytuł studia – multiplatformowa karcianka – Magic Nations.

    Grupa Arts Alliance chce w dwóch kolejnych latach mocno zaistnieć na rynku gier zarówno dzięki nowym tytułom jak i konsekwentnie budowanymi kompetencjami. Na ostatnim NWZ spółki Midven akcjonariusze zdecydowali min. o zmianie nazwy na Arts Alliance GK S.A. Zmiana nazwy wynika z nowej strategii, która zakłada koncentrację na rynku gier i cyfrowej rozrywki.

    „Oprócz planu wydawniczego w nadchodzących dwóch latach, liczymy zarówno na wzrost organiczny jak i kolejne transakcje czy transfery zespołów, które wzmocnią nasze kompetencje. Mocno w ramach grupy pracujemy również nad możliwością współfinansowania gier wspólnie z zewnętrznymi pomysłodawcami w zamian za późniejsze przychody z wydanych tytułów” – podsumował Andrzej Zając, prezes zarządu Arts Alliance S.A.

    Grupa w swoimi założeniu jest otwarta na nabywanie udziałów i akcji spółek z segmentu gier oraz plasować ich akcje na rynku giełdowym z jednoczesnym poszukiwaniem synergii w ramach współfinansowania i realizacji gier wydawanych już pod nazwą Arts Alliance.

    pokaż więcej