Aktualności

  • Epic VR liczy na debiut na NewConnect w I półroczu 2022

    Epic VR celuje w debiut na NewConnect w I półroczu przyszłego roku, poinformował CEO Adrian Łapczyński. „Planujemy debiut na rynku NewConnect na pierwszą połowę 2022 roku. Rozważamy pozyskanie finansowania przy procesie upublicznienia” – powiedział Łapczyński.

    Prezes Zarządu zaznaczył, że firma aktualnie pracuje nad swoją pierwszą grą.

    „’Reptile Park VR' to gra survivalowa, która oprócz głównego wątku związanego z przetrwaniem posiada również, wplecioną w gameplay warstwę fabularną. Zawiera ona sprawdzone mechaniki gier survivalowych oraz wdraża też zupełnie nowe, niespotykane wcześniej na poziomie survivalów w VR” – wskazał prezes.

    Dodał, że rozpoczęły się również prace nad pierwszym, wspólnym projektem z Forestlight Games.

    „Prowadzimy ponadto rozmowy z grupą PlayWay (inwestor spółki) w sprawie promocji naszych tytułów w momencie, gdy już będą one gotowe, a także jesteśmy członkiem ekosystemu PlayWaya, więc korzystamy z wszelkich przywilejów, jakie z tego członkostwa wynikają” – stwierdził Łapczyński.

    Obok gamingu, firma ma portfolio projektów VR w branży szkoleniowej i marketingowej.

    „Realizujemy szereg projektów z zakresu szkoleń wirtualnej rzeczywistości oraz marketingu. Realizujemy również sporo wdrożeń dla branży medycznej. Pracujemy obecnie nad aplikacją, która umożliwi trening medyczny. Ponadto wdrażamy grę edukacyjną dla uczniów szkół podstawowych, która w zupełnie nowy sposób podchodzi do kwestii nauki” – wymienił prezes.

    Pod koniec ub.r. PlayWay zawarł umowę nabycia 25% udziałów w EpicVR. Głównym przedmiotem działalności EpicVR jest tworzenie i produkcja gier VR, także w trybie multiplayer, tworzenie aplikacji medycznych oraz rozwiązań VR dedykowanych dla przemysłu a także realizacja systemów i aplikacji szkoleniowych VR, w tym także rozwiązań sprzedażowych i marketingowych w wirtualnej rzeczywistości.

    pokaż więcej
  • Forestlight Games i Arts Alliance rozwiną Aurora Studio Spółki planują wspólnie wydać survival HARM

    Forestlight Games S.A. – producent i wydawca gier na PC i konsole z Grupy PlayWay wraz z notowaną na NewConnect firmą Arts Alliance będą rozwijać Aurora Studio – spółkę specjalizującą się w produkcji gier z gatunku Indie Premium. Obie spółki będą także pełniły rolę współwydawcy gry z gatunku survial HARM. Premiera w wersji Early Access wstępnie zaplanowana jest na 2022 r. Forestlight Games S.A. celuje z debiutem na rynku NewConnect na drugą połowę br.

    Spółka Aurora Studio, w której udziały posiadają Forestlight Games i Arts Alliance ma zajmować się produkcją gier z segmentu Indie Premium. W pierwszej kolejności będzie realizowała produkcję gry HARM w oparciu o wcześniej realizowany przez Arts Alliance projekt „Aurora: Weather Warfare”. Zespół Aurory pracuje także koncepcyjnie nad kolejnym projektem, który zostanie zakomunikowany w późniejszym czasie.

    HARM oparty o wcześniejszą koncepcję Aurora to przygodowy survival z tajemniczą historią w tle. Produkcja będzie osadzona w mrocznym, thrillerowym klimacie, w którym akcja rozgrywa się we współczesnym, ale mocno zniszczonym kataklizmami świecie. Inspiracją dla twórców gry były programy badawcze związane z wynalazkami Nicola Tesli. Polegały one na bezprzewodowym przesyłaniu fal różnej częstotliwości oraz prądu, które mogą mieć wpływ na zawirowania pogodowe na znacznych obszarach ziemi, a także oddziaływać na ludzką psychikę. W opinii twórców, dzięki zastosowaniu algorytmów AI, HARM w pełni zaangażuje graczy na wiele godzin rozgrywki.

    - Widzimy bardzo duży potencjał w projekcie HARM, wokół którego budowana jest niezwykle interesująca historia. Z tego względu zdecydowaliśmy się wspólnie z Arts Alliance rozwijać spółkę kapitałową i przejąć ciężar rozwoju tego projektu, angażując się w część marketingową i wydawniczą.  Tym bardziej że planowana gra należy do segmentu Indie Premium, a fabuła, w której gracz zmagając się z kataklizmami pogodowymi zmuszony będzie do podejmowania trudnych, niekiedy moralnych decyzji wydaje nam się niezwykle intersująca – komentuje Tomasz Mazur, prezes zarządu Forestlight Games.

    W założeniu obu udziałowców, jak i zarządu Aurora Studio, tytuł ma się pojawić w pierwszej kolejności na platformie Steam w modelu Early Access. Premiera wstępnie planowana jest na 2022 rok, choć dokładna data zostanie ogłoszona pod koniec 2021 roku. Docelowo HARM ma być dostępny w pełnej wersji na PC, Nintendo Switch, Xbox oraz PlayStation.

    - Angażujemy się w rokujące podmioty kapitałowe, które w swojej podstawie chcą realizować ciekawe gry z segmentu AA czy Indie Premium. Jesteśmy udziałowcem spółek z podobnymi ambicjami, czyli dostarczania jakościowych produktów i tym samym mamy przekonanie, że wspólnie z doświadczonym zespołem Forestlight Games gra HARM czy też kolejne gry autorstwa Aurora Studio będą cechowały się dużą oryginalnością i jakością – dodał Andrzej Zając, Prezes Zarządu Arts Alliance.

    Forestlight Games, spółka z Grupy PlayWay planuje zadebiutować na rynku NewConnect w drugiej połowie br. Jako wydawca i producent gier na PC i konsole, zamierza wydać w 2021 roku trzy autorskie produkcje w wersji na PC: Rollercoaster Mechanic, Wedding Designer oraz Lost Viking: Kingdom of Women. Dla Forestlight Games po powołanej niedawno spółce zależnej Pixel Trapps, pracującej nad grami mobilnymi oraz dedykowanej technologii VR i motion capture spółce Motion Spirit, posiadanie udziałów w Aurora Studio produkującym gry segmentu Indie Premium jest kolejnym krokiem budowy pełnej struktury grupy kapitałowej.

    pokaż więcej
  • Epic VR zapowiada nowy tytuł. Software house VR/AR stworzy prehistoryczne gady!

    Epic VR – producent gier Virtual Reality i zarazem doświadczony software house VR/AR zapowiada grę survivalową pod roboczym tytułem Reptile Park VR na platformy Oculus Quest i Steam VR. Tytuł osadzony w wirtualnym świecie inspirowany jest tematyką serialu LOST i Parkiem Jurajskim. Epic VR planuje debiut na rynku NewConnect na przełomie 2021/2022 roku.

    EPIC VR działa na rynku od 2013 roku. Spółka dostarcza ,,szyte na miarę’’ rozwiązania dedykowane technologii VR oraz AR, m.in. dla przemysłu, branży ubezpieczeniowej, logistycznej, czy szkoleniowej. Drugi segment działalności spółki to gry. Krakowska firma właśnie zapowiedziała Reptile Park VR – to tytuł z perspektywy pierwszoosobowej osadzony w gatunku survival. Gracz będzie musiał przetrwać na tajemniczej wyspie zamieszkanej przez prehistoryczne gady.
     
    - Reptile Park VR będzie utrzymany w realiach współczesności z uwzględnieniem elementów sci-fi. Tytuł wpisuje się w coraz popularniejszy trend gier survivalowych. Dobrym przykładem, który pokazuje potencjał tytułów o tej tematyce jest sprzedaż gry The Forest, która przebiła kilka mln sprzedanych kopii gry. Doczekała się też przeniesienia na inne platformy poza PC – mówi Adrian Łapczyński, prezes zarządu Epic VR.

    Spółka nie zdradziła jeszcze daty premiery, jednak zapowiedziała, że poza trybem dla jednego gracza, po premierze rozważy wprowadzenie trybu multiplayer.

    - Widzimy, że tytuły survivalowe budzą ogromne zainteresowanie, a przy wydaniu gry w formie VR można liczyć na skuteczne przeniesienie użytkownika wszysktkimi zmysłami do świata VR. To sprawia, że nie tylko gramy, ale fizycznie przenosimy się do świata gry całym ciałem – dodaje Adrian Łapczyński.

    EPIC VR w pierwszej kolejności tworzy gry VR kompatybilne z większością gogli oraz produkcji mobilnych, dedykowanych m.in. na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2 oraz VR PC (HTC, Valve, Oculus, Pimax). Docelowo produkcje spółki będą dostępne również dla użytkowników na platformach konsolowych –  Xbox, PlayStation VR, czy Nintendo Switch. Firma ma już na koncie pierwsze tytuły.

    - Mamy za sobą produkcję Metro VR. To pierwszoosobowa strzelanka wykonana w technologii VR. Innym tytułem jest Stock Amundsen Vodka VR. Współpracujemy też z Arts Alliance oraz Grupą PlayWay. Zamierzamy realizować też gry z gatunku symulatorów – komentuje prezes zarządu Epic VR.

    W marcu br. Epic VR poinformowała, że przeniesie do świata wirtualnej rzeczywistości wybrane produkcje warszawskiego studia Forestlight Games. Pierwszym projektem osadzonym w technologii Virtual Reality będzie gra Dolphine Trainer VR. Premiera tytułu planowana jest na Q3 br. Jednocześnie studia planują współpracę przy tworzeniu innych gier VR.

    Jednocześnie krakowska spółka jest twórcą rozwiązań szkoleniowych VR. Epic VR zrealizowało zlecenie dotyczące zaawansowanego systemu szkoleniowego VR dla Velvet Care, który pomoże skrócić czas przezbrojeń na linii produkcyjnej. Spółka ma na swoim koncie także rozwiązania marketingowe VR, takie jak: Smart City VR Aby Dhabi, Nasivin VR Space Experience czy Phoenix Contact VR Game.   

    Epic VR na przełomie 2021 i 2022 roku zamierza zadebiutować na rynku NewConnect. – Możliwe, że dołączenie do grona spółek publicznych poprzedzimy emisją akcji. Jednak decyzja w tym zakresie jeszcze nie zapadła. – dodaje Adrian Łapczyński.

    pokaż więcej
  • Trwa porządkowanie i układanie biznesu

    Inwestorzy objęli akcje Arts Alliance za 2,5 mln zł. Zobowiązali się też do objęcia papierów za kolejne 2,5 mln zł z kapitału docelowego.

    - Zgodnie z naszym założeniem połowa kapitału (2,5 mln zł) jest przeznaczona na projekty związane z grami, a druga połowa na inwestycje w spółki z sektora gier — informuje Andrzej Zając, Prezes Arts Alliance.

    Do tej pory notowana na NewConnect spółka wydała trzy gry na Nintendo Switch: „Dungeon & Aliens”, „Hyperide VR” i „Estiman”. Teraz trwa porządkowanie grupy.

    - Kupiliśmy w 2020 r. spółkę Hyperion Alfa ASI SKA z zezwoleniem na dokonywanie inwestycji. Spółka jest w trakcie zmian na Arts Alliance ASI SKA, która ma grupować inwestycje kapitałowe w sektorze gier — mówi prezes.

    Arts Alliance w tym roku zrealizowało trzy inwestycje. Ma 50 proc. w firmie Nakayama Games, która otrzymała dotację unijną na 3 mln zł i będzie realizowała grę „Nakayama” (nazwa robocza). Arts Alliance jest też udziałowcem w EpicVR. Ma tam 22,5 proc. udziałów. W ostatnich dniach w strukturze udziałowców pojawił się też giełdowy PlayWay. 

    - Spółka EpicVR realizuje projekty dla takich firm jak PZU, PGE, Procter & Gamble i wielu innych. Prowadzi prace nad własnymi grami w VR i liczy na wzrost ich popularności — mówi szef Arts Alliance.

    Trzecią tegoroczną inwestycją była Noma Level Up! W swoim portfelu Arts Alliance ma też 63 proc. akcji Bookre SA oraz 11 proc. akcji Kool2Play SA. Ta ostatnia jeszcze w tym roku zamierza zadebiutować na NewConnect.

    - W spółkę tę zainwestowaliśmy w 2018 r. i byliśmy jednym z pierwszych inwestorów — przypomina prezes.

    Arts Alliance w tym roku wyszło (w transakcji pakietowej) z jednej inwestycji. Mowa tu o Prime Bit Games SA, w której miało 15 proc. Prezes podsumowuje, że Arts Alliance docelowo będzie się koncentrowało na finansowaniu, produkcji i wydawaniu gier. Z kolei Arts Alliance ASI SKA ma skupiać portfolio spółek i dokonywać inwestycji kapitałowych jako fundusz.

    Źródło: Parkiet

    pokaż więcej
  • EpicVR w portfolio Arts Alliance

    Arts Alliance, notowany na NewConnect producent gier a zarazem grupa kapitałowa spółek gamingowych dokonał inwestycji w spółkę EpicVR Sp. z o.o., zajmującej się realizacją rozwiązań z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR) dla wielu dużych klientów korporacyjnych z całego świata.

    Zgodnie z postanowieniami umowy inwestycyjnej, Arts Alliance nabył 50% udziałów w kapitale zakładowym spółki, która w ramach swojej strategii ma się zajmować także tworzeniem i produkcją gier VR, również w trybie multiplayer. Oprócz nabycia udziałów przez Arts Alliance, umowa zakłada przekształcenie EpicVR w spółkę akcyjną oraz docelowe wprowadzenie jego akcji do obrotu w Alternatywnym Systemie Obrotu na rynku NewConnect.

    Od czasu powstania w 2014 roku EpicVR bada zachowania ludzi korzystających z wirtualnej rzeczywistości. Realizował projekty dla dużych klientów korporacyjnych w zakresie zaawansowanych rozwiązań VR z wykorzystaniem tej technologii. Tworzył aplikacje medyczne oraz sprzedażowe i marketingowe rozwiązania VR dedykowane dla przemysłu. Budował także systemy i aplikacje szkoleniowe w wirtualnej rzeczywistości. Zespół EpicVR ma na swoim koncie projekty zrealizowane między innymi dla Procter & Gamble, FedEx, Merck Group, PGE, Mitsubishi Motors, Compensa czy Arcelor Mittal.

    - EpicVR to unikalna firma z być może największym doświadczeniem w zakresie tworzenia projektów VR na polskim rynku. Od lat realizujemy rozwiązania dla bardzo dużych polskich i zagranicznych firm – powiedział Adrian Łapczyński, Prezes Zarządu EpicVR.

    Swoje doświadczenie firma zamierza wykorzystać na rosnącym rynku tworzenia i produkcji gier w VR. Zarząd spółki już teraz pracuje koncepcyjnie nad dwiema potencjalnymi produkcjami, wobec których wieszczy w przyszłości sukces.

    - Pracujemy nad projektami gier, które będziemy chcieli sukcesywnie przybliżać w najbliższym czasie. Na tym polu zamierzamy współpracować także z Arts Alliance względem jego własnych produkcji – dodaje Adrian Łapczyński, Prezes Zarządu EpicVR.

    Arts Alliance sukcesywnie buduje portfolio spółek, nie tylko w zakresie tworzenia ich wartości ale również poszukiwania synergii w zakresie realizacji własnych produkcji gier. Jego ideą jest współfinansowanie oraz produkcja gier przez zewnętrzne zespoły deweloperskie, a także wydawanie ich na poszczególne platformy. Aktualnie prowadzone są prace w zakresie realizacji Aurora: Weather Warfare oraz gry Nakayama wspólnie z zespołem Juggler Games. Spółka prowadzi prace koncepcyjne nad kolejnymi grami. Oprócz EpicVR, w portfolio Arts Alliance znajduje się już Kool2Play S.A. zmierzający na rynek giełdowy NewConnect, Nakayama Games Sp. z o.o. czy też objęte niedawno udziały w Figure Investment Sp. z o.o., zmieniającej nazwę na Noma Level Up! Sp. z o.o.

    pokaż więcej