-
Strategia Kool2Play zakłada tworzenie gier z budżetami 0,5 - 1,5 mln złotych
Nowa strategia grupy kapitałowej Kool2Play na lata 2024-2027 zakłada m.in. tworzenie jakościowych gier w partnerstwach z podmiotami zewnętrznymi, przy budżecie 0,5-1,5 mln zł.
Celem działalności Kool2Play jest kreacja na rynku wartościowych gier IP: prototypów / demo gier lub wersji testowych oprogramowania, a następnie doprowadzanie ich do etapu proof of concept poprzez walidację z potencjalnym wydawcą i/lub inwestorami. Przewidywane koszty pojedynczego projektu mają się kształtować w przedziale 0,5-1,5 mln zł, w zależności od jego skali.
Gry lub software powstałe w K2P będą realizowane na zasadzie udzielonej licencji w spółkach celowych, w których K2P posiadać będzie dominujące pakiety udziałów z tytułu udzielanych licencji na IP oraz delegowanych zespołów. Przychody K2P będą pochodziły z wykonywania usług wspólnych dla spółek z grupy, przychodów ze sprzedaży gier lub udzielonych licencji.
Celem działalności spółek zależnych/celowych jest rozwój i monetyzacja IP gier powstałych w K2P lub oprogramowania wytworzonego w spółce zależnej Kool Things sp. z o.o. Modelowym przykładem spółki celowej jest Buffmaker sp. z o.o. Spółka planuje w ramach strategii wykorzystywanie grantów celem rozbudowy technologii i know-how, ze szczególnym naciskiem na AI oraz Chat GPT, podkreślono.
Kool2Play to notowany na rynku NewConnect deweloper gier komputerowych. W grupie ma agencję marketingu gamingowego Kool Things.
-
Kool2Play przesunął terminy debiutu 3 gier, rusza z serią małych gier casualowych
Kool2Play przesunął terminy debiutu gier: "Uragun" na konsole (bez nowego terminu), "Project X: Friendship" na PC (na III kw. 2024) i "Project Y" (na 2025). Kool2Play poinformował też o rozpoczęciu realizacji serii 1$Fun, w ramach której wydawane będą małe, casualowe gry o krótkim powtarzalnym gameplayu.
Premiera gry „Project X Friendship” na PC będzie miała miejsce w III kwartale 2024 roku, a nie – jak zakładano wcześniej – na koniec 2023 roku. Jednocześnie zarząd podjął decyzję o rezygnacji z debiutu gry w formule early access lub prologu. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi wydawcami gry na platformy PC (Steam), PlayStation, Xbox i Nintendo Switch, podano także.
Planowana premiera gry „Project Y” będzie miała miejsce w roku 2025, a nie – jak pierwotnie zakładano – w II kwartale 2024 r., poinformowała także spółka.
Emitent rozpoczyna realizację serii 1$Fun, w ramach której wydawane będą małe, casualowe gry o krótkim powtarzalnym gameplayu. Kluczowym założeniem wprowadzenia ww. serii jest oferowanie graczom szybkiej, korzystnej cenowo oraz przyjemnej rozgrywki. W ramach serii 1$Fun emitent będzie oferował w pierwszej kolejności autorskie gry, stworzone przez emitenta w okresie 2016-2018 (obecnie udostępnione gry obejmują 'iHUGu’, 'Estiman’ i 'kultowy Clock Simulator’.
Kool2Play podał też, że – zgodnie z informacjami pozyskanymi od Kool Things – prace nad oprogramowaniem Buffmaker w spółce powiązanej Buffmaker sp. z o.o. przebiegają zgodnie z planem. Zarząd emitenta informuje również, że intencją zarządów spółki celowej – Buffmaker sp. z o.o. oraz spółki zależnej od emitenta, tj. Kool Things sp. z o.o. jest doprowadzenie do etapu pierwszych monetyzacji projektu Buffmaker i podniesienia kapitału zakładowego spółki celowej. Po osiągnięciu ww. celu, osoby fizyczne będące obecnymi udziałowcami spółki będą odpowiednio zmniejszały swój udział w kapitale zakładowym spółki celowej na rzecz kluczowego personelu oraz Kool2Play S.A. lub spółki zależnej Kool Things sp. z o.o.
Kool2Play to notowany na rynku NewConnect deweloper gier komputerowych. W grupie ma agencję marketingu gamingowego Kool Things.
-
Builder Simulator VR z najnowszym trailerem od EpicVR S.A.
Przekształcony ze sp. z o.o. na spółkę akcyjną EpicVR pracuje nad przeniesieniem do świata wirtualnej rzeczywistości popularnego tytułu od Live Motion Games „Builder Simulator”.
W grze użytkownicy będą mogli spełnić swoje marzenia i stworzyć własne konstrukcje budowlane całkowicie od podstaw. Krakowska firma przygotowująca port VR do gry udostępniła jej najnowszy trailer, gdzie prezentuje m.in. nowe mechaniki, które pojawią się w produkcji.
„Builder Simulator VR” będzie symulatorem, który pozwoli graczom wcielić się w rolę budowlańców projektujących i stawiających od podstaw domy i obiekty przemysłowe krok po kroku, a tym samym całkowicie zanurzyć się w fascynującym świecie budownictwa. Spółka EpicVR udostępniła przyszłym użytkownikom najnowszy trailer produkcji w technologii wirtualnej rzeczywistości.
- W przygotowanym przez nas zwiastunie zamieściliśmy wiele mechanik i scen z gry, które nie były dostępne w poprzednim wydaniu trailera. Są to m.in. montowanie ścian działowych i dachów, tynkowanie, malowanie, wstawianie mebli, schodów i obrazów czy kładzenie podłogi. Wierzymy, że nowy trailer „Builder Simulator VR” rozbudzi ciekawość graczy i sprawi, że z chęcią w przyszłości sięgną po ten tytuł - mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
W zwiastunie pojawiają się także nowe scenerie, w których powstaną przyszłe konstrukcje. Gracze będą mogli budować np. w amerykańskich przedmieściach, w górach czy na stepach. Odsłona gry w wersji VR dostarczy im nowych, w pełni realistycznych wrażeń, a wszelkie czynności i wyzwania, które pojawią się w tytule, będą mocno realistyczne.
- Przeniesienie gry do świata wirtualnej rzeczywistości pozwala odkrywać ją na nowo i dostarcza użytkownikom niezapomnianych wrażeń. Wszystko przez to, iż technologia VR sprawia, że dana produkcja staje się bardziej realna. Uważam, że wspólnie z zespołem wypracowaliśmy satysfakcjonujący poziom rzeczywistego odwzorowania interakcji i obiektów w grze, dzięki czemu gracze poczują się, jakby naprawdę zmagali się z budowlanymi wyzwaniami - podkreśla Adrian Łapczyński.
Dokładna data premiery „Builder Simulator VR” nie jest jeszcze znana. Tytuł w wersji desktopowej zadebiutował na platformie Steam 9 czerwca 2022 r. Gra została wydana w 11 wersjach językowych. Łączny koszt jej powstania i marketingu przekroczył 2 mln zł.
W lipcu br. spółka EpicVR udostępniła graczom zwiastun autorskiej produkcji „Reptile Park VR” inspirowanej filmem „Park Jurajski” i serialem „Lost - Zagubieni”. Firma zakończyła już proces przekształcenia w spółkę akcyjną i zamierza dołączyć do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Oprócz założyciela udziałowcami EpicVR są również giełdowe spółki: Grupa PlayWay i Arts Alliance oraz fundusz Satus Games.
-
EpicVR przeniesie grę Contraband Police do świata wirtualnej rzeczywistości
Firma EpicVR – producent gier Virtual Reality (VR) oraz doświadczony twórca technologii i aplikacji VR/AR podpisała umowę na port i wydanie gry Contraband Police od PlayWay na Oculus Quest, Playstation VR oraz Steam VR.
Symulator, który zadebiutował 8 marca br. i osiągnął sukces sprzedażowy (ponad 5 mln dolarów zysku brutto ze sprzedaży) zostanie przeniesiony do świata wirtualnej rzeczywistości, co uatrakcyjni rozgrywkę oraz pozwoli graczom jeszcze głębiej zanurzyć się w fabułę produkcji.
Contraband Police to trójwymiarowa gra symulacyjna, w której użytkownicy wcielają się w rolę inspektora straży granicznej i kontrolują pojazdy przekraczające granice. Ich zadaniem jest sprawdzanie kierowców i samochodów, przewożących często nielegalne i niebezpieczne towary. Kontrabanda może znajdować się dosłownie wszędzie: za fotelem, pod maską czy w oponach aut. Dzięki pracy zespołu EpicVR tytuł wydany przez grupę PlayWay doczeka się swojej wersji w wirtualnej rzeczywistości.
– W pierwszej kolejności rozpoczniemy prace nad portem gry na Oculus Quest oraz Playstation VR i Steam VR. Jestem przekonany, że dzięki przeniesieniu tytułu do świata wirtualnej rzeczywistości, zaoferuje on graczom jeszcze więcej wyśmienitej rozrywki. Gra zyska nowy wymiar, co zapewne przypadnie do gustu jej użytkownikom. O tym, że jest to produkcja z potencjałem, świadczą jej dane sprzedażowe – ponad 5 mln dolarów zysku brutto ze sprzedaży, to bardzo imponujący wynik – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
Contraband Police w wersji na PC zadebiutował 8 marca br. Aktualnie aż 94% ze wszystkich recenzji gry jest pozytywnych. W nowej VR-owej odsłonie tytułu gracze będą mogli dosłownie przenieść się do jego wnętrza, co zapewni im sporo dodatkowych wrażeń i sprawi, że poczują się, jak w prawdziwym świecie.
– Gra ma bardzo rozległy świat, dużo różnych interakcji i wyzwaniem dla nas będzie jej optymalizacja pod gogle VR, ale również zadbanie o to, aby była mocno atrakcyjna wizualnie. Jestem przekonany, że wspólnymi siłami z zespołem osiągniemy sukces. Będziemy też odwzorowywać różne mechaniki, które są obecne w grze. W wersji VR będą one lepiej odczuwalne dla użytkowników – zapowiada Adrian Łapczyński.
EpicVR pracuje równolegle nad portem gry Builder Simulator VR, która pozwoli użytkownikom sprawdzić się w roli budowlańców, projektujących i stawiających domy oraz obiekty przemysłowe w wirtualnej rzeczywistości. Krakowska firma skupia się też nad swoją autorską produkcją Reptile Park, inspirowaną produkcjami hollywoodzkimi, takimi jak Zagubieni i Park Jurajski. W tytule gracze spróbują przetrwać na wyspie zamieszkanej przez prehistoryczne gady.
EpicVR w dalszym ciągu zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect. Oprócz założyciela udziałowcami firmy są również giełdowe spółki: Grupa PlayWay oraz Arts Alliance, a także fundusz Satus Games.
-
Kool2Play aktualizuje podejście do produkcji gier
Grupa Kapitałowa Kool2Play w 2022 roku wygenerowała ponad 12,15 mln przychodu i 0,9 mln zysku. Obecnie przygotowuje się do premiery pełnej wersji swojego pierwszego dużego tytułu - Uragun, która została zapowiedziana na 30 marca.
Grupa zaprezentowała zmianę podejścia do gamedevelopmentu, co ma się przełożyć na szybszy proces produkcji tytułów i komercjalizację trzech jakościowych gier jednocześnie w perspektywie najbliższych 3 lat.
W roku 2022 Grupa zanotowała dodatni wynik finansowy. Przychody netto ze sprzedaży wzrosły do ponad 12,15 mln zł w porównaniu do 9,7 mln w roku 2021. Grupa wygenerowała też zysk netto w wysokości 0,9 mln zł, co daje ponad pięciokrotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
– Grupa wykazuje dwa główne strumienie przychodów i zysków. Pierwszym jest spółka Kool2Play, gdzie przychody netto ze sprzedaży pochodzą z usług outsourcingowych wykonywanych dla firm trzecich, spółki zależnej KT oraz sprzedaży gry Uragun w formule Early Access. Drugim głównym strumieniem, są przychody Kool Things z usług marketingowych dla firm spoza grupy. Istotny wpływ na uzyskanie pozytywnego wyniku finansowego miało także rozliczenie dotacji w spółce zależnej – komentuje Marcin Marzęcki, prezes Grupy Kapitałowej Kool2Play.
W 2022 roku najważniejszym wydarzeniem dla Grupy było wydanie pierwszego dużego projektu w formule Early Access na platformie Steam. Obecnie Spółka Kool2Play skupia się na przygotowaniu tytułu do premiery pełnej wersji, która została zapowiedziana na 30 marca. Promocja gry skoncentrowana zostanie na premierze i wydarzeniach popremierowych.
– Zachodzące na rynku gier zmiany, jak i nowe okoliczności gospodarcze, wymusiły na nas modyfikację podejścia do produkcji gier na najbliższe 3 lata. Spółka w dalszym ciągu będzie koncentrowała się na tworzeniu własnych, jakościowych gier, jednak ewolucji ulega podejście do cyklu produkcyjnego, który jest zdeterminowany wyborem gatunku. Spółka zmierza dobierać gatunki gier (albo ich połączenia) tak, aby proces produkcji zamykał się w ok. 1,5 roku, co pozwoli lepiej zarządzać kosztami produkcji, przewidywać i wykorzystywać trendy na rynku gier – tłumaczy prezes.
W 3-letniej perspektywie celem jest komercjalizacja trzech jakościowych gier równocześnie. Pierwszą z nich będzie Uragun, drugą Friendship, kolejną niezaanonsowany jeszcze Projekt Y. Gra Friendship to zręcznościowa łamigłówka tzw. action puzzle, nastawiona na kooperację, w której gracze łączą siły, by przetrwać w labiryncie, który mogą kontrolować. W IV kwartale 2022 Kool2Play zamknął etap projektowana w pełni grywalnego demo gry, a obecnie kontynuuje rozmowy na temat jej wydania z wybranymi firmami. Po zakończeniu rozmów, co zostało zaplanowane na koniec kwietnia 2023, spółka ogłosi decyzję w kwestii sposobu wydania gry oraz spodziewanej daty premiery.
– Projekt Y powstanie z jednego z trzech prototypów gier gotowych do dalszego rozwoju i produkcji. O wyborze jej kierunku podejmiemy decyzję w II połowie 2023 roku. Planowana premiera tej gry nastąpi w Q2 2024 roku – dodaje Marzęcki.
Rok 2022 okazał się przełomowy również dla Kool Things. Pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych, agencja odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 6 mln zł, zrealizowała kampanię o rekordowym budżecie dla The Pokemon Company, a ponadto rozwinęła strukturę działów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych.
– Przed Kool Things czas dalszego intensywnego rozwoju w oparciu o nową, wzmocnioną ofertę. Kolejnym krokiem na naszej roadmapie jest zwiększenie rocznego przychodu ze sprzedaży oraz umocnienie wizerunku Kool Things jako najlepszej agencji gaming marketingu w Europie Środkowo-Wschodniej, także dzięki zwiększonej obecności podczas najważniejszych światowych wydarzeń gamingowych, takich jak chociażby PAX East, które rozpoczną się już 23 marca b.r. w Bostonie - podsumowuje prezes.
Zwieńczeniem zakończonego właśnie roku obrotowego jest przeniesienie od 1 marca 2023 prac nad narzędziem SaaS do marketingu gamingowego Buffmaker, do specjalnie utworzonej spółki celowej, w której agencja Kool Things jest jednym z największych udziałowców.