-
Akcelerator ACCELPOINT nawiązuję współpracę kapitałową z Arts Alliance
Akcelerator ACCELPOINT Sp. z o.o. (Accelpoint) wspólnie z Arts Alliance S.A. (Arts Alliance) podpisały porozumienie, na mocy którego rozważają współpracę w zakresie realizowanego przez Accelpoint programu Startup Booster
Strony wstępnie ustaliły, że zgodnie z intencją porozumienia współpraca z Accelpoint będzie obejmowała zaangażowanie w projekty zakładające docelowo ko-inwestycje wspólnie z Arts Alliance. Wobec podpisanego porozumienia, obie strony przewidują przeprowadzenie programu akceleracyjnego oraz dokonanie ewentualnych inwestycji w maksymalnie 3 innowacyjne projekty. Przy czym liczba tych projektów może ulec zmianie w przyszłości. Wedle założeń projekty mają być realizowane w okresie od sierpnia 2024 roku do października 2026 roku.
- Accelpoint jest akceleratorem start-up’ów, który na przestrzeni ostatnich 5 lat zrealizował szereg programów akceleracyjnych z udziałem międzynarodowych korporacji, dlatego przyjmując również nasze doświadczenie w inwestycjach venture capital widzimy potencjał inwestycyjny w ciekawe projekty technologiczne – powiedział Andrzej Zając, Prezes Zarządu Arts Alliance.
Porozumienie nie określa konkretnych technologii w jakie zamierza inwestować Arts Alliance ale dostrzegając dotychczasowe inwestycje spółki w branży gamedev, można założyć, że zainteresowaniem Arts Alliance będą rozwiązania oraz tworzenie innowacyjnych produktów z segmentu gier, które mają pomóc programistom tworzyć i zarabiać na poszczególnych grach.
-
HARM: Weather Warfare zadebiutuje na PC w 2024 roku
HARM: Weather Warfare to survival, który wrzuci gracza do świata szarganego przez przerażające anomalia pogodowe. Gra autorstwa spółki Aurora Studio, której największym udziałowcem jest Arts Alliance pokazała właśnie swój autorski trailer z gry, który miał premierę na największym portalu gier IGN.
Śnieżyce w środku lata, zrywające dachy wichury, deszcze zamieniające drogi w porywiste potoki – to tylko część z niespodzianek utrudniających przetrwanie w grze HARM. Tajemnicze wyładowania elektromagnetyczne, którym towarzyszą intensywne rozbłyski i dzienne zorze, podkreślają dziką naturę okolicy. Ucieczka z tego upiornego zakątka nie będzie jednak tak łatwa, jak mogłoby się wydawać. Wszystkie drogi ewakuacji są odcięte, a jedyna szansa na odzyskanie wolności spoczywa wśród opuszczonych korytarzy bazy HARM.
Wedle autorów gry, HARM: Weather Warfare powinna przypaść do gustu wszystkim miłośnikom survivalu, nie tylko za sprawą konieczności radzenia sobie i improwizowania w ekstremalnych warunkach, ale również oprawy graficznej nastawionej na realizm. To wszystko potęguje uczucie strachu, wyczerpania i samotności, które nieustannie towarzyszą głównemu bohaterowi podczas jego zmagań z siłami natury. Gracz musi dbać nie tylko o swoje zdrowie i wytrzymałość, ale także stale monitorować poziom głodu, nawodnienia, temperatury ciała, wilgotności powietrza oraz zmęczenia spowodowanego brakiem snu.
Premiera HARM Weather Warfare zaplanowana została na 2024 rok, a gra będzie dostępna na PC. Trailer gry jest dostępny na profilu Aurora Studio na portalu Steam: https://store.steampowered.com/app/2704310/HARM_Weather_Warfare/
-
Strategia Kool2Play zakłada tworzenie gier z budżetami 0,5 - 1,5 mln złotych
Nowa strategia grupy kapitałowej Kool2Play na lata 2024-2027 zakłada m.in. tworzenie jakościowych gier w partnerstwach z podmiotami zewnętrznymi, przy budżecie 0,5-1,5 mln zł.
Celem działalności Kool2Play jest kreacja na rynku wartościowych gier IP: prototypów / demo gier lub wersji testowych oprogramowania, a następnie doprowadzanie ich do etapu proof of concept poprzez walidację z potencjalnym wydawcą i/lub inwestorami. Przewidywane koszty pojedynczego projektu mają się kształtować w przedziale 0,5-1,5 mln zł, w zależności od jego skali.
Gry lub software powstałe w K2P będą realizowane na zasadzie udzielonej licencji w spółkach celowych, w których K2P posiadać będzie dominujące pakiety udziałów z tytułu udzielanych licencji na IP oraz delegowanych zespołów. Przychody K2P będą pochodziły z wykonywania usług wspólnych dla spółek z grupy, przychodów ze sprzedaży gier lub udzielonych licencji.
Celem działalności spółek zależnych/celowych jest rozwój i monetyzacja IP gier powstałych w K2P lub oprogramowania wytworzonego w spółce zależnej Kool Things sp. z o.o. Modelowym przykładem spółki celowej jest Buffmaker sp. z o.o. Spółka planuje w ramach strategii wykorzystywanie grantów celem rozbudowy technologii i know-how, ze szczególnym naciskiem na AI oraz Chat GPT, podkreślono.
Kool2Play to notowany na rynku NewConnect deweloper gier komputerowych. W grupie ma agencję marketingu gamingowego Kool Things.
-
Kool2Play przesunął terminy debiutu 3 gier, rusza z serią małych gier casualowych
Kool2Play przesunął terminy debiutu gier: "Uragun" na konsole (bez nowego terminu), "Project X: Friendship" na PC (na III kw. 2024) i "Project Y" (na 2025). Kool2Play poinformował też o rozpoczęciu realizacji serii 1$Fun, w ramach której wydawane będą małe, casualowe gry o krótkim powtarzalnym gameplayu.
Premiera gry „Project X Friendship” na PC będzie miała miejsce w III kwartale 2024 roku, a nie – jak zakładano wcześniej – na koniec 2023 roku. Jednocześnie zarząd podjął decyzję o rezygnacji z debiutu gry w formule early access lub prologu. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi wydawcami gry na platformy PC (Steam), PlayStation, Xbox i Nintendo Switch, podano także.
Planowana premiera gry „Project Y” będzie miała miejsce w roku 2025, a nie – jak pierwotnie zakładano – w II kwartale 2024 r., poinformowała także spółka.
Emitent rozpoczyna realizację serii 1$Fun, w ramach której wydawane będą małe, casualowe gry o krótkim powtarzalnym gameplayu. Kluczowym założeniem wprowadzenia ww. serii jest oferowanie graczom szybkiej, korzystnej cenowo oraz przyjemnej rozgrywki. W ramach serii 1$Fun emitent będzie oferował w pierwszej kolejności autorskie gry, stworzone przez emitenta w okresie 2016-2018 (obecnie udostępnione gry obejmują 'iHUGu’, 'Estiman’ i 'kultowy Clock Simulator’.
Kool2Play podał też, że – zgodnie z informacjami pozyskanymi od Kool Things – prace nad oprogramowaniem Buffmaker w spółce powiązanej Buffmaker sp. z o.o. przebiegają zgodnie z planem. Zarząd emitenta informuje również, że intencją zarządów spółki celowej – Buffmaker sp. z o.o. oraz spółki zależnej od emitenta, tj. Kool Things sp. z o.o. jest doprowadzenie do etapu pierwszych monetyzacji projektu Buffmaker i podniesienia kapitału zakładowego spółki celowej. Po osiągnięciu ww. celu, osoby fizyczne będące obecnymi udziałowcami spółki będą odpowiednio zmniejszały swój udział w kapitale zakładowym spółki celowej na rzecz kluczowego personelu oraz Kool2Play S.A. lub spółki zależnej Kool Things sp. z o.o.
Kool2Play to notowany na rynku NewConnect deweloper gier komputerowych. W grupie ma agencję marketingu gamingowego Kool Things.
-
Builder Simulator VR z najnowszym trailerem od EpicVR S.A.
Przekształcony ze sp. z o.o. na spółkę akcyjną EpicVR pracuje nad przeniesieniem do świata wirtualnej rzeczywistości popularnego tytułu od Live Motion Games „Builder Simulator”.
W grze użytkownicy będą mogli spełnić swoje marzenia i stworzyć własne konstrukcje budowlane całkowicie od podstaw. Krakowska firma przygotowująca port VR do gry udostępniła jej najnowszy trailer, gdzie prezentuje m.in. nowe mechaniki, które pojawią się w produkcji.
„Builder Simulator VR” będzie symulatorem, który pozwoli graczom wcielić się w rolę budowlańców projektujących i stawiających od podstaw domy i obiekty przemysłowe krok po kroku, a tym samym całkowicie zanurzyć się w fascynującym świecie budownictwa. Spółka EpicVR udostępniła przyszłym użytkownikom najnowszy trailer produkcji w technologii wirtualnej rzeczywistości.
- W przygotowanym przez nas zwiastunie zamieściliśmy wiele mechanik i scen z gry, które nie były dostępne w poprzednim wydaniu trailera. Są to m.in. montowanie ścian działowych i dachów, tynkowanie, malowanie, wstawianie mebli, schodów i obrazów czy kładzenie podłogi. Wierzymy, że nowy trailer „Builder Simulator VR” rozbudzi ciekawość graczy i sprawi, że z chęcią w przyszłości sięgną po ten tytuł - mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
W zwiastunie pojawiają się także nowe scenerie, w których powstaną przyszłe konstrukcje. Gracze będą mogli budować np. w amerykańskich przedmieściach, w górach czy na stepach. Odsłona gry w wersji VR dostarczy im nowych, w pełni realistycznych wrażeń, a wszelkie czynności i wyzwania, które pojawią się w tytule, będą mocno realistyczne.
- Przeniesienie gry do świata wirtualnej rzeczywistości pozwala odkrywać ją na nowo i dostarcza użytkownikom niezapomnianych wrażeń. Wszystko przez to, iż technologia VR sprawia, że dana produkcja staje się bardziej realna. Uważam, że wspólnie z zespołem wypracowaliśmy satysfakcjonujący poziom rzeczywistego odwzorowania interakcji i obiektów w grze, dzięki czemu gracze poczują się, jakby naprawdę zmagali się z budowlanymi wyzwaniami - podkreśla Adrian Łapczyński.
Dokładna data premiery „Builder Simulator VR” nie jest jeszcze znana. Tytuł w wersji desktopowej zadebiutował na platformie Steam 9 czerwca 2022 r. Gra została wydana w 11 wersjach językowych. Łączny koszt jej powstania i marketingu przekroczył 2 mln zł.
W lipcu br. spółka EpicVR udostępniła graczom zwiastun autorskiej produkcji „Reptile Park VR” inspirowanej filmem „Park Jurajski” i serialem „Lost - Zagubieni”. Firma zakończyła już proces przekształcenia w spółkę akcyjną i zamierza dołączyć do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Oprócz założyciela udziałowcami EpicVR są również giełdowe spółki: Grupa PlayWay i Arts Alliance oraz fundusz Satus Games.